Koncert i Faldsled kirke onsdag den 15. maj kl. 19.00

Brdr. Mortensen Trio

Disse 3 fantastisk unge musikere har allerede én gang tidligere givet koncert i Svanninge kirke, hvor de fik stående applaus og de fremmødte sad tilbage med tilbagestrøget hår og en stor koncert oplevelse rigere. Nu er der mulighed for at opleve dem igen, denne gang i Falsled kirke.

Trioen er vokset op i en lille landsby på Midtfyn, i et hjem fyldt med sang og musik. De blev alle tre sendt til musikundervisning fra de var 5-6 år gamle, og har spillet musik sammen de seneste 12 år.

I dag spiller trioen primært egne kompositioner, som afspejler en stor inspiration fra den klassiske romantiks følelser og storladenhed, samt den nordiske folkemusiks levende melodier og folkelige tone.

Til hver en musikalsk anledning bestræber brødrene sig på at levere musik med stor præcision og inderlighed i samspil med energisk risikosøgen og et teknisk overskud.

Trioen består af:

Anders H. Mortensen: Cello
Lars Emil H. Mortensen: Klaver
Søren Gustav H. Mortensen: Violin

Alle er velkomne i Falsled Kirke d. 15. maj kl. 19.30, hvor Brdr. Mortensen Trio vil spille musikken fra deres første album: ”Det er ikke hvalen i skoven, It’s the whale in the forest”, som bliver udgivet i slutningen af juni 2024.